• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85362
+
-

کاهش نرخ بیکاری  در مرکزی

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری این استان نیم‌درصد کاهش یافت. «محمدتقی آبایی هزاوه» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آخرین نرخ بیکاری اعلام شده این استان 3/8درصد است که مربوط به بهار است. این نرخ در مدت مشابه قبل 8/8 درصد به ثبت رسیده است. 

وی بیان کرد: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی، شرایط تولیدی و اقتصادی در استان مرکزی مطلوب است و انتظار می‌رود نرخ بیکاری تا پایان سال جاری با کاهش چشمگیری همراه باشد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق استان مرکزی نیز نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۱۹ شرکت همراه است و شمار کارگران دارای حقوق معوق صنعتی در این منطقه از 8072 نفر در سال گذشته به 5۵۵۳ نفر در سال جاری رسیده است. 

آبایی هزاوه اظهار کرد: شمار ماه‌های معوق حقوق واحدهای تولیدی استان مرکزی در ۶ ماه نخست پارسال ۲۰۵ ماه بود که این مهم در ۶ ماه نخست امسال به ۱۴۲ ماه کاهش یافته است. وی بیان کرد: دادخواست‌های کارگری استان مرکزی در سال جاری کاهش چشمگیری داشته و شمار تعدیل نیروی واحدهای تولیدی نیز نسبت به مدت مشابه قبل کمتر گزارش شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: 6۴۵۳ نفر از کارگران واحدهای تولیدی استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار شده‌اند که بحث افزایش هرچه بیشتری ارائه خدمات مختلف به کارگران در دستور کار جدی قرار دارد. آبایی هزاوه افزود: اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای بیش از 5 هزار نفر از فرزندان کارگر در واحدهای تولیدی، افزایش ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی به بیش از ۶۶ درصد، برگزاری بیش از ۱۶ دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و 5 دوره آموزشی مهارت‌های زندگی برای جامعه کارگری استان مرکزی و ایجاد خانه فرهنگ کار و تلاش بخش دیگری از خدمات ارائه شده به این قشر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید